LO-distriktet i Mellersta Norrland

Arbetsgivare, ta ert ansvar för sommarjobbare

I sommar tar drygt 100 000 ungdomar sina första steg ut på arbetsmarknaden. De rensar ogräs, serverar kaffe till semesterglada turister, säljer jordgubbar, eller ser till att våra gamla får komma ut i friska luften. För de flesta blir det första jobbet en rolig erfarenhet som ger ovärderliga kontakter inför framtiden. Men tyvärr gäller det inte alla.

LO´s Familjedag Badhusparken i Östersund

LO-dagen 2017

Lördag 26 augusti 2017

Facket på sommarjobbet behövs mer än någonsin

Nu drar LOs årliga kampanj ”Facket på sommarjobbet”, igång. Under kampanjen söker LO upp sommarjobbande ungdomar på deras arbetsplatser och informerar om rättigheter och skyldigheter i arbetslivet. Förra året besökte LO-distriktet i Mellersta Norrland sammanlagt 272 arbetsplatser och träffade 939 ungdomar.

Läs för mig pappa!

Läs för mig, pappa!

ABF, LO och dess fackliga organisationer hälsar dig välkommen till en pappaträff om läsning för barn.

70 miljarder till välfärden

Under de kommande fyra åren vill vi att regeringen satsar 70 miljarder i välfärden. Det skulle ge utrymme för att skapa 130 000 välfärdstjänster. Det skulle kunna innebära ca 3 196 tjänster i Västernorrlands län och 1 673 tjänster i Jämtlands län inom vård, skola och omsorg!