Kassörsutbildning - grundutbildning

Beskrivning

De flesta vet nog att kassörens uppgift är att hålla koll på pengarna. Men hur gör man det? Den här utbildningen är för dig som blivit vald till kassör och vill veta mer om din roll, ditt ansvar och dina skyldigheter.Om du funderar på hur man gör en budget eller bokslut så är detta utbildningen för dig.

För som kassör har du ett stort ansvar gentemot dina medlemmar att se till så allt går rätt och riktigt tillMan kan säga att kassören förvaltar föreningens ekonomiska tillgångar och har ansvar för att kontinuerligt informera om den ekonomiska situationen i föreningen.

Den här kursen ger dig grundläggande kunskaper i bokföring och ekonomisk planering. Men ditt uppdrag som kassör innebär även att du är ledamot av styrelsen och ansvarar tillsammans med de andra ledamöterna för organisationen och verksamheten. Du behöver sätta dig in i verksamhetens aktuella frågor, delta på styrelsemöten och fatta beslut.

Målgrupp
Fackligt förtroendevalda kassörer på alla nivåer

Adress
Midgårdsgatan 8