Ordförandeutbildning

Beskrivning

Att vara ordförande i en förening eller klubb är att vara ledare. Inte bara på själva styrelsemötena utan även för hela verksamheten. Ansvaret är stort och kan ibland kännas väldigt tungt. Den här kursen är till för dig som just blivit vald till ordförande och som vill veta mer om din nya roll.

Som ordförande är ditt primära ansvar att leda styrelsen, vara sammankallande till möten och äga huvudansvaret för styrelsens arbete utifrån den verksamhet som medlemmarna gemensam bestämt att ni i föreningen ska syssla med.Samtidigt som du är en del av ett sammanhang du behöver förhålla dig till.

Under denna kurs kommer du att få lära dig hur du gör detta på bästa sätt. Du kommer att få fördjupa dig i mötesteknik och i olika ledarskapsstilar. Du får handfast tips och råd kring hur du kan använda din roll som ordförande för att nå utveckling och förbättring av föreningens verksamhet. Och du lär dig att leda dina styrelsemöten på ett effektivt och bra sätt.

Målgrupp
Fackligt förtroendevalda ordföranden på alla nivåer

Adress
Midgårdsgatan 8