Trygghet i din framtid

Beskrivning

Det är mycket som förändras när man går i pension, det är lätt att en tappar lite fotfäste i livet. Vi är ju samma människor, men ramarna för vårt liv förändras radikalt när vi inte längre ska gå till jobbet varje dag. Här får du reda på hur livet som pensionär fungerar och hur du bäst kan förbereda dig för din pension.

Den här utbildningen förbereder dig på livet som pensionär. Vi går tillsammans igenom hur samhällets är format för dig som är äldre, hur den svenska folkhemstanken fungerar i praktiken. Du går inte till jobbet längre, men förhoppningsvis har du många friska och aktiva år framför dig och du har stora möjligheter att själv påverka både din tillvaro och din hälsa. Men hur?

Du kommer även att få en grundläggande kunskap om hur pensionssystemet är uppbyggt och om hur de trygghetssystem som finns runt dig som pensionär fungerar.

Självklart kommer du även att få svar på dina egna frågor och funderingar, för det är helt naturligt att som arbetande människa inte ha koll på livet som pensionär.

Målgrupp
Medlemmar som inom två år ska gå i pension

Adress
Björnavägen 68